Marc de Vaan – Evenementen

Wat vind je heel leuk om te doen?

Actief bezig zijn zoals meerdere van onze bestuursleden. Buiten tafeltennis vind ik het leuk om te zeilen. Dat komt er hier in Limburg niet zo van en met twee jonge spruiten ook niet, maar dat pakken we later wel weer op. Daarnaast op echt amateurniveau met wat vrienden af en toe een Trailrun https://www.endurancelife.com wat uitgegroeid is tot triatlon, nog geen Ironman maar kwart of halve triatlons.

Op welke manier beleef je plezier aan je bestuursfunctie bij TTV Sittard?

Als kleinzoon van een van de oprichters van de club ben ik al lang bij de club betrokken en gaat dit je aan het hart. Dan wil je ook zorgen dat de vereniging een bloeiende vereniging blijft waar iedereen zich THUIS voelt. Ik vind het plezierig om eraan te werken dat we als vereniging voor iedereen een leuke atmosfeer creëren en mensen leuke herinneringen op sportief vlak maar ook sociaal vlak aan het lid van TTV Sittard zijn overhouden.

Welke andere hobby’s heb je?

Zoals al aangegeven vind ik het leuk om te zeilen en triatlon dus fietsen, zwemmen en rennen.

Ik vind het ook niet erg om te klussen maar of dat een hobby is….  uiteindelijk… moet je daar ook eens mee klaar zijn!

Wanneer heb jij ‘lekker gespeeld’?

Hiervoor hoef ik natuurlijk niet gewonnen te hebben, maar ook gewoon als je een lekker pot gespeeld hebt! Een pot met een mooie rally’s die 5 sets duurt, waar je dan misschien toch nog net verliest kennen we allemaal wel. Dat je dan baalt is prima, maar daarna kan ik er dan wel van genieten. Nu pas nog gewonnen als underdog van twee hoger gerankte spelers, dat is dan ook leuk en beide in 5 sets.

Heb je nog een bijzondere hobby, eigenschap of een afwijking?

De meest bijzondere hobby hierboven genoemd is wel zeilen denk ik. Natuurlijk omdat dit niet heel gewoon is hier in Limburg. Wat ik het mooiste hieraan vind is wel de ultieme manier om te ontspannen. Dat klinkt natuurlijk gek in een boot aan touwen trekken, op en neer geschud, hotse, klotse, langzaam van A naar B gaan maar je kunt niet anders dan volledig daarmee bezig zijn. Niet zomaar gestoord worden even de telefoon opnemen of nog even je mails checken en zelfs al staat het volume van je telefoon op maximaal soms hoor je deze niet eens door de wind in je oren!

Ik kan het echt iedereen aanraden om eens te proberen. Tip doe dit dan de eerste keer niet boven windkracht 3 of 4 met regen en kou want als je het niet kunt, knap je dan snel af alleen al door het weer. Als je het al een beetje kunt dan maakt wat regen of wat buiswater niet meer uit dat neem je dan voor lief omdat je geniet van het moment en met een goed zeilpak kun je wel wat water hebben!

Een typische uitspraak van Marc is……

.. tjonge jonge daar moet ik jullie een antwoord schuldig blijven.. misschien weten jullie er zelf een..

Ik ben geboren en getogen in Sittard, getrouwd met Catalina en samen met Matteo en Sarah wonen we nu in Muntergeleen.

Heb HBO opleiding Technische bedrijfskunde afgerond in Tilburg en ben nu werkzaam als Procurement Manager bij Pregis een bedrijf in de verpakkingsindustrie.