Jeugdkamp 2021

Het jeugdkamp van TTV Sittard heeft in het weekend van vrijdag 10 t/m zondag 12 september plaatsgevonden. Net zoals in 2019 is gekozen om het kamp in de eigen zaal te laten plaatsvinden. Hiervoor is gekozen om de drempel voor de jongste jeugd niet te hoog te maken, kinderen die niet het hele weekend konden toch een deel van het kamp te kunnen laten meemaken en ook de coronaregels in andere landen die te onzeker waren.

Het jeugdkamp begon traditioneel vrijdagavond met de uitleg van het rode draad spel en het moordspel. Dit jaar was er bij het rode draad spel gekozen voor een puntensysteem. Bij alle spellen in groepsverband of individueel konden punten worden verdiend. De winnaar kreeg vijf punten, de tweede drie punten en de derde één punt. Degene met de meeste punten aan het einde van het kamp heeft gewonnen. Het moordspel was dit kamp ook weer georganiseerd. Dit spel houdt in dat iedereen een kaartje krijgt met een naam erop. Het is dan de bedoeling dat je deze persoon alleen ergens tegenkomt en dan tegen hem verteld dat diegene vermoord is. Vervolgens krijg je dan het kaartje van die persoon en zo gaat het dan verder. Degene die als laatste overblijft heeft uiteindelijk gewonnen. Wanneer je een persoon vermoordt die het kaartje heeft met jouw naam erop, dan ben je ook uitgeschakeld.

Ook dit jaar was er weer de corveelijst. Dit zodat niet de begeleiders alles hoefden op te ruimen, maar ook de kinderen meehielpen bij het dekken van de tafels en de grote schoonmaak aan het einde van het kamp.

Na de uitleg van het rode draad en moordspel begon de avond met wat online quizjes. Hieraan kon worden deelgenomen via de mobiel. Bij dit spel waren er twee- of drietallen gemaakt met één begeleider en hun mobiel. Vervolgens werd er nog verstoppertje gespeeld naast het terrein van onze club. Met hulp van Sam had Jos zich kunnen verstoppen in een boom. Hierdoor waren Pien en Juul erg lang naar Jos aan het zoeken en hadden ze uiteindelijk wat hulp nodig om hem te kunnen vinden. Het fanatisme bij de spellen is dus ook goed aanwezig bij de begeleiders. Hierna werden de T-shirts uitgedeeld die door Ben gesponsord zijn. De begeleiders willen Ben hiervoor alsnog bedanken. Als laatste was er nog een kampvuur en een quiz. Het zal niemand verbazen dat iedereen laat in bed lag en sommige nog later.

Het kamp van TTV Sittard is niet geschikt voor uitslapers. Zaterdagochtend moest iedereen om 8:00 op om aan het woord spel te beginnen. De kinderen en begeleiders gingen in groepjes opzoek naar eieren die verstopt waren op het terrein naast de club. Op deze eieren stonden letters en vervolgens moesten hiermee woorden van gemaakt worden. Degene met de meeste punten heeft gewonnen. Het woord hoefde niet perse het langste te zijn, want per klinker ontving je twee punten en per medeklinker één punt. Daarna werd er gezamenlijk ontbeten en vertrokken we naar het attractiepark Toverland. Hier waren we gebleven tot ongeveer 17 uur.

Toen we terug kwamen op de club werd er avond gegeten (friet en snacks). Hierna was het al donker en werd er levend Stratego gespeeld in het bos. Vervolgens was er ook weer een kampvuur met een quiz en hierna ging iedereen weer langzaam naar bed. De begeleiders merkten wel dat de kinderen eerder naar bed gingen dan de avond van te voren. Alle activiteiten hebben dus toch gezorgd dat de begeleiders “rustige” kinderen hadden aan het eind van deze avond.

Zondagochtend werd er iets langer uitgeslapen en begonnen de sportspellen rond 9.30. Het uitslapen kwam doordat de begeleiders hun wekkers hadden uitgezet om toch nog wat extra slaap te kunnen pakken. Als eerst werden de spellen: badminton, nagelen, waterpong en touwtrekken gespeeld. Vervolgens werd er nog flink gebruik gemaakt van de stormbaan en hierop geracet tegen elkaar.

Hierna werd er nog gezamenlijk geluncht en de prijsuitreikingen gedaan van het rode draad spel. Tot niet iedereens blijdschap vond hierna nog de grote schoonmaak plaats. Het jeugdkamp was uitermate geslaagd, zowel kinderen als begeleiders, hebben het hartstikke leuk gevonden en velen verheugen zich al op het kamp van 2021. De begeleiders willen Bas attractieverhuur bedanken voor het gedeeltelijk sponsoren van de stormbaan en voor hun vriendelijke en goede service.

Hier nog een overzicht van alle foto’s: