Informatie jeugdcompetitie

Jeugdcompetitie

Deelname aan de jeugd tafeltennis competitie bij TTV Sittard houdt voor kinderen en ouders het volgende in:
-Wedstrijden spelen op zaterdagochtend of (begin van de) zaterdagmiddag.
-De grootte van een team verschilt per competitieklasse. In de hogere klassen wordt trio competitie gespeeld (10 wedstrijden 3 tegen 3 en een dubbel). In de lagere klassen wordt duo competitie gespeeld (5 wedstrijden 2 tegen 2 en een dubbel). Duo competitie duurt vaak rond de anderhalf uur. Bij trio competitie moet je op een uur of 3 rekenen.
-Er zijn ieder jaar 2 competities:  een voorjaarscompetitie die veelal van eind januari tot (begin) mei duurt en een najaarscompetitie die van halverwege september t/m begin december duurt. Opgave gebeurt telkens voor najaar of voorjaar bij de CTZ (Commissie Technische Zaken) die bestaat uit Sam Geuskens, René Hoeksema en Jos Huntjens. Zij hebben een gezamenlijk email adres ctz@ttv-sittard.nl. Wanneer teams moeten worden opgegeven voor een nieuw seizoen sturen zij een email naar de leden met informatie hoe je je kunt opgeven voor de competitie. Dit zal veelal een link naar een forms document zijn.
-Speel je competitie en ben je een keer verhinderd, meld dit dan meteen zodra je het weet. Probeer te voorkomen dat andere kinderen in het team de dupe worden van jouw verhindering. Hoe meer tijd er tot de wedstrijd is hoe meer mogelijkheden er zijn om de wedstrijd te verzetten of een invaller te regelen. Kijk daarom vooruit en meldt verhindering op tijd. Als je een keer verhinderd bent, kun je dit doorgeven aan de wedstrijdsecretaris, Remco van der Woude. Hij is te bereiken via e-mail op het volgende adres: wedstrijdsecretaris@ttv-sittard.nl
-Bij thuiswedstrijden zorgt de vereniging voor een coach, bij uitwedstrijden niet.
-Bij thuiswedstrijden dient de NTTB ingevuld te worden. Ook kan voor het gemak nog gebruikt worden gemaakt van een wedstrijdformulier. Nadat de wedstrijden dan gespeeld zijn, moeten de uitslagen vanaf het wedstrijdformulier worden ingevuld in de NTTB app. Hierbij kan de coach helpen. Bij uitwedstrijden dient de tegenstander dit te doen. Wel moeten de namen en bondsnummers van de spelers aan de tegenstander worden doorgegeven. Bondsnummers kun je opzoeken op de website van de NTTB.
-Bij thuiswedstrijden rouleren de ouders (of andere familie/bekenden) bij het invullen van de bardienst. Hiertoe wordt een schema gemaakt. Ouders worden alleen ingedeeld op een dag dat het team van hun kind ook een thuiswedstrijd heeft. Wanneer je als ouder niet kan op de ingedeelde datum, dient er zelf voor vervanging geregeld te worden. Normaal kom je als ouder maar 1 keer per competitie aan de beurt.
-Het vervoer naar de uitwedstrijden dienen de ouders onderling te regelen.
-De contributie wordt wat hoger omdat wij als vereniging een competitie bijdragen moeten afstaan aan de tafeltennisbond.
-Competitie dient gespeeld te worden in clubkleding: T-shirt en short of rokje. Iedere 3 jaar komt er nieuwe clubkleding. Hiervoor betaalt iedereen €20 eigen bijdrage per jaar. Na 3 jaar is de kleding je eigendom.