Clubkampioenschappen senioren 2022

Afgelopen zondag 18 December 2022 was het weer zover, er werd weer gestreden om de Willy de Vaan wisseltrofee. De clubkampioenschappen begon om 10.00 en er waren 24 spelers. Het doel was om voor 16:00 uur klaar te zijn, zodat de voetballiefhebbers onder ons de wedstrijd konden kijken. Met een strak tijdschema en de genadeloze wedstrijdsecretaris, Arno van Hove, is dit gelukt en werden de prijzen nog voor de aftrap uitgereikt!

Grote afwezigen dit jaar waren de All-time Ranglijst nummers één en twee Jack Breukers en Arno van Hove, maar ook John Jongen als GOAT van TTV Sittard met 7 overwinningen (Hamilton is er niets bij) ontbrak. Heren zijn jullie er volgend jaar wel bij? Door hun afwezigheid moesten Jack en Arno dit jaar wel vrezen voor hun plek. Als Arno Donners een uitschieter zou hebben, dan kon hij op gelijke hoogte komen met Jack of er zelfs voorbij springen en de ranglijst gaan aanvoeren. Met iedereen tijdig in ons Clubhuis zijn we om 10:05 uur begonnen. Er werd gespeeld in vier 6-kampen ingedeeld op ranking volgens NTTB stand 09-12-2022. De nummers 1 t/m 3 gingen door naar de A-Poule en de nummer 4 t/m 6 naar de B-poule. Daarna waren er nog voor beide poules vier 3-kampen, waarvan alleen de nummers één en twee doorgingen voor de Knock-out rondes.

De verrassing in de A-poule kwam van Jos Huntjens. Hij behaalde namelijk als dertiende geplaatst de kwartfinales en niet minder noemenswaardig Tom Kasperski, die toch Sander Lutt en Job Hoedemakers achter zich liet. In de B-poule werd het erg spannend in de halve finale waar Marcel Janssen als zeventiende geplaatst, toch van Kjell Verstappen won met 14-12 in de 5de set. De finale werd dan gespeeld tussen Marcel en Joeri Goessen. Het leek voor Joeri een makkelijke overwinning te worden, maar Marcel blijkt een taaie tegenstander. In de vijfde set wist Joeri genadeloos toe te slaan met 11-3 en schreef hij de winst in de B-poule op zijn naam!

In de halve finales A-poule moest Sam tegen Tom en Manuel tegen Sander Gelderman. Tom had een goede dag en wist het tegen de topfavoriet toch spannend te maken en één set te pakken. Sam stelde tijdig orde op zaken en won de wedstrijd toch in vier sets. In de ander halve finale had Manuel het lastig en leek het voor Sander een makkie te worden, maar in de derde set draaide Manuel de wedstrijd om. Helaas voor Tom was Sander in de troostfinale een maatje te groot. In de finale liet Sam zich dit jaar niet verrassen zoals in 2017 en was hij in drie sets te sterk voor Manuel.

Groet en tot volgend jaar!

Namens de organisatie,

Marc de Vaan