Clubkampioenschappen jeugd 2022

Zaterdag 25 juni zijn onder de aanwezigheid van een groot aantal ouders en familieleden de  clubkampioenschappen jeugd van TTV Sittard gehouden. Het toernooi is begonnen met het spelen van poules om de kinderen te verdelen in een A, een B en een C-categorie. Daarna is binnen de categorieën verder gespeeld met halve finales en uiteindelijk een finale.

In de A-categorie heeft Jip Coonen de finale gewonnen en is daarmee clubkampioen jeugd 2022. Hij was in de finale te sterk voor Boo. De eerste game was spannend maar nadat Jip deze met 11-9 had gewonnen kreeg hij steeds meer de overhand in de wedstrijd en won vervolgens met 11-7 en 11-6 de finale met 3-0. Jip verloor het hele toernooi maar 1 game en wel tegen naamgenoot Jip Lautenslager in de halve finale. Jip L werd uiteindelijk derde in de A categorie door in de wedstrijd om plaats 3 en 4 Jorn, die toch wel de verrassing van het toernooi was door zich voor de A-categorie te plaatsen, te verslaan.

In de B-categorie won een goed spelende Liz de spannende finale met 3-2 van Juul. Egor won de strijd om het brons in de B-categorie door van Noah te winnen.

In de C-categorie won Jens overtuigend voor de kersverse nieuwe jeugdleden Levi en Lana die respectievelijk 2e en 3e werden.

Na de prijsuitreiking hebben we nog allemaal gezamenlijk een frietje met een snack gegeten. Er is een “Riesentisch” opgebouwd waar de aanwezige jeugd, maar ook seniorleden en zelfs enkele ouders zich nog lange tijd vermaakt hebben. Het was een heel geslaagd evenement.

De einduitslag:
A-Categorie