Juul Ploemen naar 5-landen Toernooi in Zuid-Duitsland

TTV Sittard Jeugdlid Juul Ploemen mocht vorige maand samen met zeven andere kinderen namens de NTTB deelnemen aan het 5-landen toernooi in Albstadt, een klein plaatsje in Zuid-Duitsland.
Coaches Anton Pleijsier en Rick Pouwels (o.a. Red Stars) en begeleidster Anita Slakhorst (TTV Quick ’72 Schimmert) vertrokken op donderdagochtend vroeg met de kids per trein vanuit Düsseldorf naar Albstadt.

Station Düsseldorf, het begin van de reis. Lynn Theunisz, Joes Slakhorst én Juul wachten op Mila en de jongens van de selectie.

In de trainingen werd hard gewerkt. De tegenstanders bleken vaak een klasse sterker, maar de wedstrijden waren leerzaam. Anton en Rick bouwen aan een Nederlands team van jonge, getalenteerde kids. De kinderen hebben veel geleerd over thema’s als ’teambuilding’, het belang van voeding (lees ook Juul’s mening hierover 😉 en het belang van rust. Maar ook hoe leuk het is om op te trekken met leeftijdsgenoten met dezelfde sport en talenten.

De Nederlandse afvaardiging aan het 5-Landen toernooi o.l.v. Anton en Rick.

Een kort interview met ‘onze’ 11-jarige Juul Ploemen.

1. Waarom denk je dat nou juist jij door bondstrainers Anton Pleijsier en Rick Pouwels werd uitgekozen om mee te gaan naar dit toernooi?
    “Ik denk omdat er niet heel veel spelers zijn van mijn leeftijd… En omdat ik er altijd vol voor ga in een toernooi en in wedstrijden.
  1. Kun je ons vertellen hoe veel trainingen en wedstrijden je daar hebt gespeeld?
    “Donderdag kwamen wij daar rond 17:00 aan. We gingen rond 19:00 trainen en stopten rond 21:30 uur.
    Vrijdagochtend kregen we een warming-up waarna we die ochtend wedstrijden gingen spelen. In de middag weer een training van 2 tot 3 uur en in de avond weer wedstrijden. Zaterdag hadden we weer warming-up en training en toen die middag wedstrijd. In de avond hebben we gevoetbald. Zondag ochtend hebben we ook training gehad.”
De eerste ochtend, vroeg opstaan en dan samen rennen in de sneeuw. Goedemorgen, talenten!
  1. Zou je nog eens mee willen gaan op een dergelijk evenement namens Nederland/de NTTB en waarom wel of niet?
    “Ja met deze mensen wel! Ik vond het super leuk met deze mensen en heb heel veel geleerd. “
  1. Wat was het allerleukste van de reis?
    “Ik denk dan toch wel het zingen in de trein en het keten met z’n allen.”
  1. Wat kon er beter aan de reis? Dus wat viel er een beetje tegen?
    “Het eten het was echt niet te hassen! Ik vond het heel vies ik denk dat ik in die vier dagen 7 keer spaghetti heb gegeten…. En dan denk je, lekker! Maar… Het was koud en met een vieze saus!”
  1. Denk je dat andere jeugdleden van onze vereniging in de toekomst ook kans maken om mee te doen met de bondstrainingen en wedstrijden in het buitenland? En zo ja, en hoe kunnen ze dat volgens jou bereiken?
    “Ik denk dat er wel wat kinderen kans maken, maar dat zijn nu vooral oudere kinderen. Maar wat een tip is, is dat je het vooral heel leuk moet vinden en niet met tegenzin moet gaan trainen.”
Mila, Juul, Joes en Lynn in Nederlands tenue samen met Anton in de hal van Albstadt.
Even opstarten aan het begin van de training…

Als ouders én bestuurleden van TTV Sittard willen we de NTTB, in het speciaal Anton Pleijsier, Anita Slakhorst en Rick Pouwels heel hartelijk danken dat Juul en de zeven andere jonge spelers van het RTN (Regionaal Trainings Netwerk) Limburg deze prachtige kans hebben gekregen. We hopen dat deze reis deze én andere jonge tafeltennissers inspireert. Juul heeft in ieder geval genoten van een reis die ze nooit zal vergeten!
Marijke & Bart Ploemen

De meiden in het RTN Shirt.