Competitieverslag 19 november

Jeugdteam 1 speelde uit tegen Quick/Schim 4 en won met 0-10! Negen partijen werden in drie sets gewonnen. Alleen de eerste partij die Egor speelde, won hij net met 9-11 in de vijfde set. De dubbel werd gespeeld en gewonnen met 9-11 in de derde set door Jip L en Jip C. Door dit uitmuntende resultaat is het team ook kampioen geworden!

Jeugdteam 2 speelde uit tegen Red Stars 2 en won met 4-6. Boo won drie partijen, Juul won twee partijen en Liz won een partij. De dubbel, die gespeeld werd door Liz en Boo, werd met 11-7 verloren in de vierde set. Jeugdteam 2 staat nu derde in de poule.

Jeugdteam 3 speelde uit tegen Red Stars 3 en verloor nipt met 3-2. Jens wist als enige één enkelpartij te winnen. De dubbel, die gespeeld werd door Jorn en Eva, werd met 6-11 gewonnen in de derde set. Jeugdteam 3 staat nu derde in de poule.

Sittard 1 speelde uit tegen de toen koploper SVE 1. Sam, Michel en Steve wonnen twee partijen. De dubbel werd gespeeld door Steve en Sam en verloren met 11-8 in de vijfde set. De mannen van Sittard 1 hebben vier van de zes vijfsetters gewonnen. Sittard 1 staat nu gelijk met SVE 1 en spelen komende zaterdag beiden hun laatste wedstrijd. Sittard 1 gaat het thuis opnemen tegen de nummer drie VTV (N) 1 en SVE 1 gaat spelen tegen de nummer vier Alexandria ’66 2.

Sittard 2 speelde uit tegen Arnemuiden 1 en verloor nipt met 6-4. Sander G won twee partijen. Manuel en Sander L voegden hier beiden nog één winstpartij aan toe. De dubbel, die gespeeld werd door Manuel en Sander L, werd met 11-3 verloren in de derde set. Sittard 2 staat nu vijfde in de poule.

Sittard 3 speelde thuis tegen TTC 2 en won met 6-4. Tom K was ‘man of the match’ door drie potten te pakken. Richard C en Santi wonnen beiden één partij. De dubbel werd gespeeld en gewonnen met 11-6 in de vijfde set door Tom en Richard. Sittard 3 staat derde in de poule en blijven ook komend seizoen hoofdklasse spelen.

Sittard 4 wist niet in de gewone competitie bij de eerste vier te eindigen en moest zich opmaken voor de play-downs. De heren van Sittard 4 speelde thuis tegen Kerkrade 1 en won met 5-2. (Het team dat het eerste vijf punten haalt, handhaaft zich in de klasse, de ander moet nog vervolg wedstrijden spelen) Richard van Bommel was hier ‘man of the match’ door drie wedstrijden te winnen. Jules en Jos voegden hier beiden nog één winstpartij aan toe. De dubbel werd niet gespeeld. Sittard 4 blijft dus volgend seizoen 1ste klasse spelen.

Sittard 5 speelde uit tegen Brunssum 2 en speelde ook in de play-downs voor handhaving. Arno D en Joop V wonnen één partij. Bernd won de eerste twee wedstrijden en hoefde de laatste niet te spelen door opgave van de tegenstander. Sittard 5 heeft de wedstrijd dus gewonnen met 4-5 en blijft volgend seizoen dus ook 1ste klasse spelen.

Sittard 6 speelde thuis tegen Sittard 7 en speelde ook in de play-downs voor handhaving. De heren van Sittard 7 wonnen met 0-5. Marc won drie partijen en Jack R en Tom P wonnen beiden één partij. Chris en Ben verloren dus twee partijen en ook Marcel verloor zijn enige enkelpartij. Sittard 7 is dus gehandhaafd en Sittard 6 speelt nog twee partijen tegen Brunssum 2. De verliezer van deze twee partijen degradeert naar de 3de klasse.