Competitieverslag 15 oktober

Alleen jeugd team 2 kwam vandaag in actie. Uit in Swalmen tegen Destatec 2 werden de punten gedeeld. Het werd 5-5 door twee winstpartijen van Juul. Pien en Liz wonnen beide een enkel. Het dubbel werd gewonnen door Juul en Pien.

In Sittard waren de omstandigheden op zijn zachts gezegd niet ideaal. De temperatuur en hoge vochtigheid zorgden voor de nodige glijpartijen en een hoop vragen of dit nog wel verantwoord was. Er speelden vandaag drie bezoekende teams die niet uit Limburg kwamen, dus een inhaalwedstrijd is dan ook moeilijk plannen en niet reëel ten opzichte van de tegenstanders. Het is gelukkig wel allemaal zonder ernstige ongevallen afgelopen.

Sittard 1 had een hoge score nodig om de achterstand op concurrent VTV (N) 1 zo klein mogelijk te houden. Het werd 9-1 tegen Pecos 2. Alleen kopman Tom Helle won van Michel Sijstermans met 7-11 in de vijfde game. Sam en Andy wonnen al hun potten.

Sittard 2 had vandaag de kans om punten te pakken tegen de hekkensluiter in hun poule.
Hoewel alle spelers veel last hadden van de gladde vloer werd er wel met 9-1 gewonnen van Slagvaardig (R) 1. Job en Sander Gelderman wonnen al hun partijen, Sander Lutt voegde hier twee partijen aan toe.

Sittard 3 kreeg de Brabantse koploper Taverbo 3 op bezoek. Het was ook in dit deel van de zaal erg glad en uitkijken geblazen. De wedstrijd heeft zelfs tijdelijk stilgelegen door een valpartij waardoor ook nog het batje van een speler over brak. Na een pauze is toch besloten om verder te spelen.
Kopman Tom Kasperski weet zijn 100% vast te houden, Jack Breukers voegde hier een partij aan toe en won ook het dubbel samen met Tom. Uitslag 5-5.

Sittard 4 speelde uit in Koningslust. Richard van Bommel was hier twee keer succesvol. De gebroeders Huntjens voegden hier beide een winstpartij aan toe. Het dubbel werd in vier games verloren door Richard en Jos.

Het zal erg lastig worden voor Sittard 5 om niet bij de laatste vier uit te komen. Uit bij Destatec 1 halen ze maar vier punten vandaag. Bernd won twee keer, Joeri won een enkel en Joop won een enkel met 11-13 in de vijfde game.

Sittard 6 speelde thuis tegen Vijlen ’72 2. Op deze tafel kon ook niet normaal gespeeld worden door de gladde vloer. Een speler van Vijlen gaf zelfs zijn laatste partij op na een paar keer gevallen te zijn. Kjell won een partij en verloor een partij. Marcel en Stefan wonnen beide twee enkels. Eindstand 6-4.