Competitieverslag 7 mei

Afgelopen zaterdag vonden de eerste wedstrijden van de nacompetitie plaats.
Sittard 3 speelde thuis tegen SETA 1 en verdeelde de punten. Tom Kasperski won drie partijen, Richard won een partij en Yaëlle won helaas geen partijen. De dubbel, die gespeeld werd door Tom en Richard, werd met 11-8 gewonnen in de derde set. Sittard 3 speelt mee in de degradatiepoule, maar als ze de voorsprong behouden van 8 punten op de nummer 3, dan blijft Sittard 3 in de Regiohoofdklasse zuidoost.

Sittard 4 speelde thuis tegen Kerkrade 1 en verdeelde ook de punten. Santi wist drie partijen te winnen en Jos, die normaal 2de klasse speelt, wist knap twee partijen te pakken. Petra won helaas geen partijen en de dubbel, die gespeeld werd door Petra en Santi, werd helaas verloren met 8-11 in de derde set. Sittard 4 speelt ook mee in de degradatiepoule, maar kunnen bijna niet meer degraderen.

Sittard 5 speelde thuis thuis en wist met 7-2 te winnen van Vijlen 2. Bas en Arno Donners wonnen twee partijen. Joop wist drie partijen te pakken. De dubbel, die gespeeld werd door Arno en Bas, werd ook gewonnen. Sittard 5 speelt mee in de promotiepoule. In de promotiepoule wordt de dubbel wedstrijd niet gespeeld. Dit zodat er altijd een team wint. (Nu namelijk maar maximaal 9 punten te verdelen i.p.v. 10 punten)

Sittard 6 speelde ook thuis en wist met 7-2 te winnen van Sittard 7.
Richard van Bommel won drie partijen. Rob en Jules wisten twee partijen te winnen.
Bij Sittard 7 zorgde Kjell voor de enige twee punten. Christian en Marcel wisten helaas geen wedstrijden te pakken. Ook deze wedstrijd werd gespeeld in de promotiepoule.
Zaterdag 21 mei spelen Sittard 5 en Sittard 6 tegen elkaar en de winnaar van die wedstrijd promoveert naar de 1ste klasse.

Sittard 8 speelde hun wedstrijd al op donderdag uit tegen Falco 3. Ook dit team speelt mee voor promotie en wist, mede door de drie overwinningen van Roy Raeven, zich te plaatsen voor de wedstrijd die om promotie gaat. Naast de drie overwinningen van Roy, wisten Jack en Tom allebei een partij te winnen. De laatste wedstrijd werd niet meer gespeeld en de uiteindelijke uitslag is dan 3-5.