Aan tafel met… Job Hoedemakers

Elke keer wordt een lid, vriend of sponsor van de club geïnterviewd.
In deze editie zitten we aan tafel met Job HoedemakersVertel eens iets over jezelf?

Ik ben 27 jaar oud en heb bijna mijn hele leven in Geleen gewoond. Op de middelbare school heb ik vmbo (TL) gedaan. Hierna ben ik mbo bedrijfseconomie gaan studeren en heb ik mijn diploma gehaald in 2016. Vervolgens ben ik naar Zuyd Hogeschool gegaan en ben ik eerst een jaar bedrijfseconomie gaan studeren. Dit vond ik toch niet meer zo leuk en heb toen de overstap gemaakt naar commerciële economie. In de loop van 2021 rond ik mijn laatste vakken af.

Hoe ben je bij TTV Sittard terecht gekomen?

Vanaf mijn tiende ben ik lid geworden bij Kluis. Dit komt omdat mijn vader hier speelde en ook zeer actief was op deze club. Ik heb het er altijd goed naar mijn zin gehad en geef sinds een jaar ook training aan de jeugd. Tot mijn 20ste vond ik het een hele gezellige club, omdat er vooral een leuke grote groep jongeren was. Alleen in de loop van de tijd zijn er toch veel leeftijdgenoten gestopt en was het groepje erg klein geworden. Op mijn 21ste kwam ik toen bij het eerste team van Kluis en zat hierin met maar één iemand van mijn leeftijd. Ik heb toen nog ruim twee jaar gespeeld in dit team bij Kluis. Toen ik in dit team zat, moesten we een keer competitie spelen tegen het eerste team van Sittard en vond er wel een gezellige sfeer hangen. Ik vroeg toen aan Sam of ook een keer kan komen trainen. Zodoende ben ik uiteindelijk terecht gekomen bij TTV-Sittard.

Wat mis je het meest nu je even niet naar de club toe kan komen?

Vooral de donder- en zaterdagen mis ik vooral. Lekker na het tafeltennissen nog gezellig een biertje kunnen drinken en wat te auw hoeren.

Wat is je leukste ervaring bij TTV Sittard?
Ik vond vooral het opstap gaan met de andere jongeren erg leuk. De eerste keer oktoberfeest had ik redelijk diep in het glaasje gekeken en heb toen het laatste restje halve liter over Manuel heen gegooid. Dit kon hij op dat moment niet helemaal waarderen.

Wanneer heb jij lekker gespeeld?

Toen ik net bij de senioren was, speelde ik in de hoofdklasse en mocht ik een keer invallen bij het eerste team. Het was de laatste wedstrijd van het seizoen en moesten toen tegen de nummer één van hun poule “Westa”. Deze wedstijd ging nergens meer om, want hun waren al kampioen en wij waren al gehandhaafd. Ik mocht toen beginnen tegen Erik Agamyan. Hij was een van de top jeugdtalenten in Nederland en won toen al twee derde van zijn wedstrijden in de tweede divisie bij de senioren. Ik mocht meteen de eerste wedstrijd tegen hem en hij sloeg me in de eerste game helemaal van de tafel. Opeens kreeg ik maar ballen teruggespeeld en heb toen in de vierde set van hem gewonnen. Hierna voelde ik mij wel goed. Het eerste jeugdteam van Kluis speelde ook thuis en waren benieuwd hoe erg ik deze wedstrijd zou gaan verliezen. Opeen gegeven moment zaten we in de vierde game en stond toen 2-1 voor in sets. Iedereen in de zaal was gefocust, want het onvoorstelbare stond bijna te gebeuren. Het was wel leuk om iedereen verbijsterd te zien toen ik de wedstrijd won.

Kampioenschap Landelijk A Voorjaar 2012 (met Sander)

Een paar maanden erna mocht ik nog een keer invallen bij het eerste team en wij speelden toen tegen Never Despair thuis. Hoewel ik deze wedstrijd ook wel goed speelde, was het toch niet meteen hetzelfde niveau als tegen Erik. Wat echter wel leuk was, dat iemand van hun club deed meereizen met het eerste team en alle wedstrijden deed opnemen en de hoogte punten op zijn eigen YouTube kanaal “paparazzi Sven” deed plaatsen. Hij heeft deze wedstrijd toen ook opgenomen en is te zien via de onderstaande link. Nu staat het dus ook echt op beeld dat ik gewoon twee wedstrijden heb gewonnen in de tweede divisie en kan je terugkijken via onderstaande link.

Heb je nog een bijzondere hobby of eigenschap of een afwijking?

Een bijzonder eigenschap heb ik niet echt. Ik doe wel graag, naast tafeltennissen, fietsen als sport. Als het mooi weer is ga ik dan snel wielrennen of mountainbiken.