Competitie 6 november

Team 1 speelde thuis tegen Avanti 2 en behaalde een overwinning van 8-2. Sam won zijn eerste twee partijen in de derde set en zijn laatste met 15-13 in de vierde set. Michel en Andy wisten beiden twee wedstrijden te winnen. Michel verloor zijn partij met 10-12 in de vierde set en Andy verloor zijn pot met 5-11 in de vijfde set. De dubbel werd met 11-5 gewonnen in de vierde set door Sam en Michel. Sittard 1 staat nu derde in de poule, met twee punten achterstand op ENTAC 1 en één punt achterstand op Bergeijk 1.

Team 2 speelde thuis tegen BIT.NL. Job en Manuel wisten beiden twee wedstrijden te winnen en ook de dubbel werd door de heren gewonnen met 11-6 in de vijfde set. Jack Breukers, die inviel, wist helaas geen pot naar zich toe te trekken. De uiteindelijke stand is dan 5-5. Team 2 staat nu ook derde in de poule, met 3 punten achterstand op BIT.NL 2 en Red Stars 3.

Team 3 speelde uit bij Never Despair 1 en verloren met 7-3. Tom Kasperski won zijn eerste partij met 6-11, verloor zijn tweede pot met 11-8 in de derde set en won zijn laatste wedstrijd met 9-11 in de vijfde set. René won één partij met 6-11 in de vijfde set en verloor de andere potten. Michèl wist helaas geen partijen te winnen. De dubbel werd helaas verloren met 11-4 in de vierde set door Tom en René. Team 3 staat zesde in de poule en maken zich op voor de degradatiepoule.

Team 4 speelde uit bij Elsloo 1. Richard Cords en John wonnen beiden drie wedstrijden. Richard won zijn eerste met 7-11 in de vijfde set, de tweede met 4-11 in de derde en zijn laatste partij met 9-11 in de vierde. John won zijn eerste met 7-11 in de derde set, de tweede met 8-11 in de vierde en zijn laatste wedstrijd met 5-11 in de vierde. Hans Frings won twee partijen en de dubbel, die gespeeld werd door Richard en John, werd met 10-12 gewonnen in de derde set. De uiteindelijke uitslag is dan een overwinning van 1-9.en team 4 staat momenteel vierde in de poule.

Wilt u meer weten over de play-offs die gespeeld worden in de eerste, tweede en derde klasse klik hier.

Team 5 speelde uit bij Vijlen 1 en verloren met 9-1. Arno Donners en Arno van Hove wisten geen wedstrijden te winnen. Alleen Bas wist één partij binnen te halen. Ook de dubbel, die gespeeld werd door Bas en Arno, werd helaas niet gewonnen. Team 5 staat nu laatste en hebben een achterstand van dertien punten op de nummer 7.

Team 6 speelde uit in Valkenburg tegen Falco 2. Richard van Bommel wist twee partijen te winnen en verloor één partij met 11-5 in de derde set. Jules en Rob wonnen beiden een pot. De dubbel, die gespeeld werd door Jules en Richard, werd met 11-5 verloren in de vijfde set. De uiteindelijke uitslag is dan 6-4. Team 6 staat momenteel tweede met 0 punten achterstand op Falco 2. Volgens mij wordt op onderling resultaat bepaald wie eerste staat, bij een gelijk aantal punten, en omdat Falco van Sittard heeft gewonnen staan zij nu eerste.

Team 7 speelde uit in Sevenum tegen SETA 3 en behaalde een overwinning van 3-7. Jack Rolink, Gied en Jos wonnen allemaal twee partijen. Alleen Hay van Enckevort was te sterk voor de heren. De dubbel werd met 4-11 gewonnen in de vierde set door Gied en Jack. Sittard 7 staat momenteel eerste en hebben een voorsprong van acht punten op Brunssum 4. Alleen heeft Sittard zijn wedstrijden, voordat de play-offs beginnen, allemaal al gespeeld en Brunssum moet nog één wedstrijd spelen.

Team 8 speelde uit bij Kerkrade 3. Marcel won zijn eerste partij met 11-13 in de vijfde, zijn tweede met 5-11 in de vierde en zijn laatste pot met 6-11 in de derde set. Kjell en Ben wisten beiden twee wedstrijden te winnen. De dubbel werd met 14-12 verloren in de vierde set door Marcel en Kjell. Het uiteindelijke resultaat is dan 3-7 en staan momenteel tweede in de poule met één punt achterstand op Brunssum 5.

Als team 7 en 8 op dezelfde plek blijven staan in de poule als dat ze nu staan (team 7 1ste, team 8 2de ) en wanneer ze de kwartfinale doorkomen, moeten ze tegen elkaar in de halve finale. Dit betekent dan, dat een team van Sittard promoveert en de ander tegenhoudt van promotie. Dit zou dus een zeer spannende wedstrijd kunnen worden.