Informatie play-offs en degradatiepoule bij de senioren.

Beste verenigingen en competitiespelers,

Bij deze de informatie over de play-offs en degradatiepoule bij de senioren na de reguliere competitie (1e tot en met 3e klasse).

Gelieve dit met alle competitiespelers te delen, zodat iedereen van de opzet en data op de hoogte is.

Na de reguliere competitie, laatste speelronde is op zaterdag 13 november, gaan de nummers 1 t/m 4 naar de kwartfinales van de play-offs en de nummers 5 t/m 8 naar de degradatiepoule. In die laatste poule spelen de teams nog 1x tegen elkaar en alle eerder behaalde punten blijven staan. In elke klasse degradeert alleen de nummer laatst.

In de play-offs gaat het anders en spelen de teams kruiselings tegen elkaar.

A) Nummer 4 van poule A – Nummer 1 van poule B (20+27 nov)
B) Nummer 3 van poule A – Nummer 2 van poule B (20+27 nov)
C) Nummer 2 van poule A – Nummer 3 van poule B (20+27 nov)
D) Nummer 1 van poule A – Nummer 4 van poule B (20+27 nov)

De kwartfinales gaan over 2 wedstrijden (thuis en uit) en wie de meeste punten behaalt gaat door naar de halve finales. In de return mag worden gestopt, zodra de beslissing is gevallen.
Bij een gelijke stand (bijvoorbeeld 2x 5-5) zijn de onderlinge games over beide wedstrijden beslissend. In de kwartfinales wordt er ook gewoon een dubbel gespeeld. Het hoogst geëindigde team begint in principe met een uitwedstrijd, maar daar kan als gevolg van zaalbezetting van af worden geweken. De data staan vast, maar mogen in onderling overleg worden gewijzigd, maar beide wedstrijden moeten uiterlijk 4 december zijn gespeeld.

De winnaars gaan naar de halve finales op zaterdag 11 december. Deze worden in een neutrale locatie gespeeld en hier wordt geen dubbelspel gespeeld. Het team dat als eerste 5 punten heeft, promoveert en gaat naar de finale (18 december) om het kampioenschap per klasse.

Winnaar A – winnaar C (11 december)
Winnaar B – winnaar D (11 december)

De zes halve finales worden op zaterdag 11 december gespeeld in de speelzalen van TTC in Tegelen en TTV Landgraaf. De drie finales zijn op zaterdag 18 december in de speelzaal van TTV Sittard. Aanvang alle wedstrijden 15.00 uur.

De degradatiepoule speelt in principe op de zaterdagen 20 en 27 november en 11 december, maar ook hier kan vanwege de zaalbezetting worden afgeweken.
Voor alle wedstrijden, ook de finales, zijn invallers toegestaan, met een maximum van 5 invalbeurten per speler.