TTV-Sittard (online) pub-quiz een sfeerreportage

Dat TTV Sittard niet alleen thuis is in tafeltennis, mag al jaren bekend zijn. Ik durf wel te stellen dat onze club een (tweede) thuis biedt. Voor de een ligt de nadruk op het spelen van een wedstrijd voor de andere meer op sociaal vlak. In ons gezellige (en prachtig gerenoveerde) clubhuis liggen prachtige herinneringen. Dan doel ik niet alleen op sportief vlak. Hoewel dat natuurlijk hetgeen blijft dat ons bindt. Er worden vriendschappen voor het leven gesloten, er wordt gefeest en gerouwd en mogelijk zijn er zelfs nieuwe leden verwekt maar dit is wellicht een romantische gedachte.

Toen ik enkele jaren geleden, als zelfbenoemd tovenaar uit Oss, lid werd van deze mooie verenging heb ik meer gevonden dan dat ik zocht. Niet alleen achter de tafel mocht ik de kracht van de club ervaren. Inmiddels enkele jaren verder durf ik wel te stellen dat er haast voor iedereen wel een plek is binnen onze vereniging.

Terwijl ik dit schrijf dien ik dit gelijk te nuanceren. Een verdwaalde spion daargelaten (tevens een vraag in de pub-quiz) is er vrijwel voor iedereen een plek. Tenzij je á la Promes met messen gaat lopen zwaaien of gedrogeerd als Onana een wedstrijd speelt. Dat zijn club alle met hem gespeelde wedstrijden met een reglementaire 0-5 dient te verliezen daargelaten zullen er bij ons ook enkele senioren zich gesterkt door wat gerstenat naar een overwinning hebben geknokt.

Ter zake…. De nacht van het auwt wief, een dag die velen al dagelijks noodgedwongen meemaken is voor veel clubleden de start van de carnaval. Tot diep in de nacht werken diverse clubleden aan de oog-hand-coördinatie en luiden zodoende carnaval in. Dit jaar is helaas alles anders.

Een lock-down en avondklok zorgen ervoor dat ons home al maanden gesloten blijft. De kreten van Sjaek of het rinkelen van de bel zijn zomaar geluiden die ik weemoedig begin te missen., net als de vlam-Tosti overigens.

Om toch weer eens het verenigingsgevoel te benadrukken heb ik onze voorzitter benaderd of een pub-quiz geen mooi alternatief zou zijn voor het gemis aan de mooie clubavonden op te vullen. In een spreekwoordelijke zucht en scheet bleek dit gerealiseerd. Gied Alofs werd gecharterd om (TTV-Sittard) vragen te bedenken en Nathan Bakker was een gewillig proefkonijn om het concept verder gestalte te geven. Tel daarbij Bart en Marijke Ploemen op en je hebt zoals Theo Reitsma ooit zei een goed stel.

Op een avond dat de Elfstedentocht waarschijnlijker lijkt dan het hervatten van de tafeltenniscompetitie vond dan onze eerste online pub-quiz plaats. Ik mag als organisator wel stellen dat ondanks enkele aanloopproblemen deze avond ouderwets gezellig was.

Mooi om te zien dat ook enkele jeugdleden hun ouders hadden overgehaald om de bedtijd te verplaatsen. Het is een kwestie van tijd dat zij de oudere leden voorbij zullen streven (ook achter de tafel) maar vooralsnog trokken de oudjes aan het langste eind.

Alleskunner Jack ‘Roodkapje’ Rolink wist zich uiteindelijk met miniem verschil tot winnaar te kronen. Familie de Vaan kwam net een puntje te kort maar wist knap als tweede te eindigen. De derde generatie werd net te laat als hulplijn uit bed getrommeld maar dat mocht de pret niet drukken. In elk geval zal de bril van Marc dit jaar niet sneuvelen na afloop van een gezellige avond rondom carnaval.

Chantal Martens wist zich gesterkt door haar eigen Sean Connery (in veel betere fysieke conditie dan de oude Bond) en verzekerde zich van een eervolle derde stek.

De foto’s van onze prijswinnaars, mits volgens de AVG akkoord, zullen snel volgen

Ik wil alle deelnemers en medeorganisatoren langs deze weg bedanken voor hun deelname en gezelligheid. Mogelijk is dit een mooie exit-strategie voor een live-versie.

Mogelijk dat https://www.youtube.com/watch?v=j09hpp3AxIE mooi aansluit bij een geweldig weerzien waar ikzelf niet op kan wachten.

Liefs Prins Jeroen d’n eesjte!