Limburgse Kampioenschappen Tafeltennis Senioren 2020

Afgelopen zaterdag vonden in Panningen de Limburgse Kampioenschappen Tafeltennis plaats. Het was weer vroeg opstaan want we vertrokken om 7:30 uur naar de Piushof sporthallen alwaar we dit jaar met drie spelers TTV Sittard zouden vertegenwoordigen.

Om 9 uur begonnen de dubbelwedstrijden. Manuel dubbelde met Tom Thijssen van Red Stars in de Topklasse. Ze werden hier vrij makkelijk 1e in de poule met Jorg Smeets en Noud Munnecom van Westa en Pawel Bielunkiewicz met als dubbelpartner invaller Thei Geurts van Brunssum. Ze wisten de halve finale ook nog te winnen van twee clubgenoten van Tom Thijssen, maar in de finale bleken ze niet opgewassen tegen de jeugdige eredivisie spelers van VeerhuisWessem/Westa.

Tom en Richard werden ook 1e in de poule van de dubbel in de 1e klasse. Met een 3-0, 3-1 en 3-1 overwinning werd er al voorzichtig gekeken naar de potentiële tegenstander in de kwartfinale. Dat werd Ricardo Heijenrath en Egon Loo. Na een hele goede eerste game (11-6) werden ze op de proef gesteld door het slimme spel van de aanvaller en verdediger. Helaas maakte het duo uit Vijlen minder fouten en won met 3-1.

Manuel zat in een zware poule in de Topklasse. Tegen Barry Berben goed gespeeld maar net verloren in de 5e game. Manuel werd toch 2e door het winnen van twee wedstrijden, 3-0 tegen Tom Thijssen en 3-2 tegen Pawel Bielunkiewicz. Hierna kwam hij tegen de nummer 1 van de andere poule uit de Topklasse Jelle Moris, die hij heel knap met 3-0 wist te verslaan. De finale werd verloren van Barry Berben met 5-11, 3-11 en 8-11. Manuel Piepmayer werd 2e van onze provincie in de Topklasse. Een héle mooie prestatie! We feliciteren Barry van VeerhuisWessem/Westa met het kampioenschap.

Tom Kasperski werd 1e in de poule 1e klasse enkel. Door een uitvaller speelde hij maar twee wedstrijden. Met 2x 3-1 winst in zijn zak ging hij met goede moed de tussenronde in. Hier kwam hij Peter Maas en Ricardo Heijenrath tegen. Na twee slopende partijen van 3-2 wist hij als eerste te eindigen en een finaleplek op te eisen. Tom verloor de finale ook met 3-2 van Michael Kaminski van SETA en werd dus tweede in deze klasse.

Richard begon zijn eerste wedstrijd in de poule 2e klasse sterk tegen Daniel te Giffel 11-0, 11-2, 11-6. Daarna moest hij aantreden tegen een recreant van Leudal genaamd Chris Baeten. Altijd lastig een onbekende tegenstander met onvoorspelbaar spel. Gelukkig deze ook gewonnen met 3-2. Alleen van Frank Moonen werd met 3-0 verloren, maar als 2e in de poule toch door in de hoofdronde. In de tussenronde werd met 3-0 gewonnen van Roger Jeurninck (SETA) en met 3-1 van Peter Baggen (Fortus) Ook Richard in de finale, tegen Maurits Gommans. Na een 1-0 achterstand wist hij zich goed te herpakken en met 3-1 de overwinning naar zich toe te trekken. Richard Cords werd Limburgs Kampioen in de 2e Klasse. Van harte gefeliciteerd, Richard!

Richard, Manuel en Tom; PROFICIAT!

Eén reactie